SEO alapok: bevezetés a keresőoptimalizálás művészetébeOnline marketing

SEO alapok: bevezetés a keresőoptimalizálás művészetébe

A SEO alapok a keresőoptimalizálás, vagyis a webhelyek keresőmotorok számára történő optimalizálásának alapismereteit és -gyakorlatait ölelik fel. Nézzük meg röviden, melyek ezek.

 

Mi is az a keresőmotor pontosan?

 
A legegyszerűbben úgy fogalmazhatjuk ezt meg, hogy a keresőmotorok segítenek az embereknek megtalálni az interneten azt, amit keresnek. Valószínűleg Ön is használt már keresőmotorokat, például Google-t vagy Bing-et, hogy információkat találjon egy témáról, felkeressen adott webhelyet vagy vásároljon valamit az interneten.
 

Miért fontosak a SEO alapok a vállalkozások számára?

 
A SEO egy organikus vagyis nem fizetett módja annak, hogy forgalmat irányítson oldalaira. Naponta több milliárd keresést végeznek az emberek a Google-on, és sok online vásárló a Google-t használja azért, hogy pontosan megtalálja a megvásárolni kívánt termékeket. Ha gondoskodik arról, hogy egyedi márkája és az Ön által értékesített termékek megtalálhatók legyenek a keresés során, segíthet potenciális ügyfelei számára megtalálni Önt. Azért, hogy Önnél vásároljanak, akár visszatérő jelleggel is. A SEO alapok által ugyanakkor az ügyfelek jobb eséllyel megismerhetik az Ön termékeit, márkáját is, mint ezek elmaradása esetén. Beleértve azokat a vásárlókat is, akik még soha nem vásároltak az Ön boltjában.
 

Szójegyzék

 
Van néhány definíció, amelyeket mindenkinek tudnia kell, amelyek segítenek jobban megérteni a SEO-t. Néhányat felsorolunk és értelmezünk az alábbiakban.
 

  • Relevancia: Mennyire hasznos az oldal a keresők számára. A keresőmotorok úgy határozzák meg a relevanciát, hogy megnézik az oldalain lévő tartalmat és linkeket. Majd eldöntik, mennyire kapcsolódnak ezek a felhasználók által végzett keresésekhez.

  • Rangsor: Azt fejezi ki, hogy hol jelenik meg oldal a keresési eredmények között. A Google számos tényező, köztük a relevancia és a kontextus alapján rangsorolja az oldalakat.

  • Keresési lekérdezés: A felhasználók által a keresőmotorba keresősávba beírt szavakat jelenti. Ezeket más szóval keresőkifejezéseknek is mondjuk.

  • Kulcsszavak: Ez a másik kifejezése a keresési lekérdezés hangsor mögött lévő jelentésnek. A kulcsszó utalhat egyes szavakra, például „nyaklánc” vagy olyan kifejezésekre, mint „személyre szabott aranyrúd nyaklánc anyának”. A kulcsszavak kutatása segíthet kitalálni, hogy milyen szavakat és kifejezéseket használjon az ember az oldalain.

  • Keresőmotor találati oldala (SERP): Ez a találatok listája, amely akkor jelenik meg, amikor keresést ír be az ember a Google keresősávjába.

 

Hogyan működnek a keresőmotorok?

 
A SEO alapok között az egyik legfontosabb annak megértése, hogy miként működnek a keresőmotorok. Azt, hogy hol jelenik meg egy oldal a találatok között, keresési rangsornak nevezzük. A rangsorok folyamatosan változnak, és a Google gyakran variálja azt, hogy miként határozza meg az oldal rangját.
 
Amikor a felhasználó az interneten keres, a keresőmotor az összes általa „indexelt” vagy korábban katalógusba vett oldalt átvizsgálja. Olyan site-okat keres, amelyek megfelelnek a felhasználó keresési lekérdezésének és szándékának.
 
Egy oldal akkor kerül be az indexbe, ha a Google feltérképező robotja (Googlebot) felkereste, elemezte a tartalmát és eltárolta a látottakat a Google indexében. A Google indexe a weboldalak hatalmas adatbázisának vagy könyvtárának tekinthető. Az indexelt oldalak megjelenhetnek a Google keresési eredményei között. Ha egy oldalt a Google nem indexel, az nem jelenik meg a keresőmotor eredményoldalán.
 
Amikor a Googlebot átvizsgál egy-egy oldalt, kontextusra utaló nyomokat – is – keres, hogy megállapítsa, miről szól az oldal. Az oldal egyes elemei segíthetnek a botnak ezt kitalálni. Ezek lehetnek címek, leírások, képek, képaláírások, videók, valamint az oldalak meta címkéi is. Egy szó, mint száz, ha a fenti tudnivalókkal tisztába kerültünk, a SEO elvi alapjainak nagy részét is megértettük.